دفتر خدمات مسافرتی و زیارتی نیایش سیر قزوین

سرکنسول ایران در کربلای معلی توصیه‌هایی را برای زوار عتبات در نوروز ارائه کرد.

"میرمسعود حسینیان" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاست‌خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روادید کشور عراق برای زواری که نوروز امسال راهی عتبات عالیات هستند، حذف شده، اظهار داشت:

 یکی از پیگیری‌های ما در جهت افزایش تسهیلات برای زوار، تلاش برای لغو روادید بین دو کشور است البته این موضوع دارای یکسری مقررات و ضوابط و همچنین ابعاد مختلف مادی و امنیتی و ابعاد دیگر است، بنابراین لغو روادید زمان‌بر است و اجرای آن به این سرعت انجام نمی‌شود.

وی یادآور شد: سازمان حج و زیارت که مسئولیت اعزام افراد به عتبات عالیات را بر عهده دارد با توجه به تعطیلی عمره پیش‌بینی کرده که نوروز امسال جمعیت زوار دو برابر خواهد بود.

*بدون ویزا وارد عراق نشوید

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباه احترام به مقررات، صیانت و حاکمیت عراق نیز تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که در مراسم اربعین با آن مواجه شدیم و هنوز هم تبعات آن ادامه دارد مربوط به موضوع ورود غیرقانونی افراد و نداشتن ویزا و گذرنامه می‌شود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی تاکید کرد: اکنون که بیش از سه- چهار ماه از اربعین می‌گذرد ما هنوز تبعات ورود برخی از افراد که بدون گذرنامه و ویزا وارد کشور عراق شده‌اند را داریم و 4-3 نفر در کربلا هستند که دولت عراق هنوز آنها را آزاد نکرده است.

*فرد معتاد در کشور عراق بیمار محسوب نمی‌شود

حسینیان با اشاره به بحث مواد مخدر هم یادآور شد: فرد معتاد در کشور عراق بیمار محسوب نمی‌شود و متهم است فلذا به هر مقدار دست هرکسی باشد با او به شدت برخورد می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که انشالله زوار عزیز با در نظر گرفتن تمامی توصیه‌ها سفر معنوی بسیار خوبی را در پیش داشته باشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی