دفتر خدمات مسافرتی و زیارتی نیایش سیر قزوین

رئیس سازمان حج زیارت با اشاره به تاخیر سه ماه عربستان برای امضای تفاهم نامه با ایران و تعیین تکلیف حج زائران ایرانی گفت: به دعوت عربستان روز ۲۶ فروردین ماه نسشتی با وزیر حج این کشور در این خصوص برگزار خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از شبکه خبر، مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگوی تلفنی با برنامه روی خط این شبکه تصریح کرد: حج به عنوان یک فریضه شرعی است و تلاش برای اقامه این فریضه برای افراد مستطیع از وظایف بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت است.

اوحدی افزود: بر همین اساس و بر اساس جدول زمانبندی از 17 ربیع الاول با انتشار اولین اطلاعیه حج و زیارت اقدامات در این خصوص آغازو بخشی از مسکن زائران اجاره شد و اکنون منتظر تحقق وعده های عربستان هستیم زیرا ارائه خدمات به زواردرعربستان به نشست ما با وزیر حج این کشور و امضای تفاهم نامه با این کشور منوط است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه همه ساله در هفته اول ربیع الاول این نشست برگزار می شد اضافه کرد: این جلسه با وجود حدود سه ماه تاخیرهنوز برگزار نشده است.

وی گفت: البته دعوت نامه ای برای پنج شنبه هفته آینده 26 فروردین برای برگزاری این نشست با وزیر حج عربستان دریافت کرده ایم .

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: درصورتی که این مذاکرات به نتیجه برسد حتما اطلاع رسانی خواهد شد .

اوحدی افزود: با توجه به قطع رابطه سیاسی ایران و عربستان و بسته شدن کنسولگری عربستان در ایران موضوع نحوه ارائه خدمات کنسولی به زائران و صدور ویزا از دیگر موضوعات مهمی است که دراین جلسه مطرح خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در این جلسه محدودیت ها و موضوع انتقال زائران ایرانی به کشور عربستان در زمان حج نیز بررسی خواهد شد.

وی تاکید کرد: پس از برگزاری نشست در 26 فروردین ماه نتیجه مذاکرات از طریق رسانه ملی به اطلاع مردم خواهد رسید.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به ایجاد تغییرات در ثبت نام امسال زائران حج گفت: هر سال ودیه حج در دو قسط دریافت می شد اما به دلیل شرایط خاص امسال پیش از پایان سال قبل از زائران در خواست شد برای قسط اول مبلغ 5 میلیون تومان به طور علی الحساب به حسابی که به نام زائر است در یکی از شعب بانک ملی واریز کنند .

وی گفت: تعیین قیمت نهایی و قسط دوم پس از نشست روز 26 فروردین ماه مشخص و مبلغ آن اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره اولویت افراد برای اعزام هم گفت: بر اساس دو اطلاعیه ای که صادر کردیم کلیه زائرانی که دارای فیش ودیعه گذاری تا پایان خرداد 85 و قبل از آن هستند می توانند با مراجعه به شعب بانک ملی در شهر و منطقه خود و با واریز 5 میلیون تومان به طورعلی الحساب برای ثبت نام و اعزام اقدام کنند.

وی تاکید کرد: به این حساب سود تعلق خواهد گرفت و حساب هم به نام خود زائر خواهد بود نه سازمان حج و زیارت که در صورت توافق با عربستان قسط دوم و قیمت نهایی اعلام خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی