دفتر خدمات مسافرتی و زیارتی نیایش سیر قزوین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، با راه‌اندازی سامانه «سماح» جهت تسهیل خروج زائران اربعین، مقرر شد تا ثبت نام زائران در این سامانه از 15 مرداد آغاز و صدور ویزا نیز از اول شهریور صورت گیرد.



مشکلات خروج 2 میلیون زائر اربعین حسینی طی 20 روز و ورود آنها به کشور در 3 روز سبب شد تا جهت تسهیل امور و آسان شدن تردد زائران از مرز، تدارکی مانند راه‌اندازی سامانه سماح اندیشیده شود.

حمید محمدی، معاون امور حج و زیارت سازمان حج به برنامه زمان بندی کمیته ثبت نام و اعزام اربعین برای پذیرش زائران اشاره کرد و گفت: در این برنامه زمان بندی زمان ثبت نام زائران در سماح نیمه مرداد و شروع صدور ویزا اول شهریور ماه مشخص شده است که این اقدام نیازمند توافق بر سر موضوع صدور ویزا است.

محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت نیز در خصوص توسعه سامانه سماح توضیح داد: امسال در سامانه سماح فقط بحث مدیریت اطلاعات مطرح نیست بلکه 16 توانمندی جدی از جمله اطلاعات ناوگان عمومی، مواکب، منابع انسانی و داوطلب، اشیاء و افراد گمشده و پیدا شده، اخبار و اطلاعیه‌ها، مدارک مفقودی، محل‌های اقامت و اسکان، آمبولانس‌ها، تجهیزات خدمات رسانی و مراکز درمانی و ... در این سامانه لحاظ شده است.

وی در سخنانش در خصوص روند صدور ویزای زائران گفت: در این خصوص باید هزینه صدور ویزا، چگونگی صدور ویزای انفرادی و گروهی، ایجاد دفاتر موقت کنسولگری‌ها برای تسهیل و تسریع در روند صدور ویزا، میزان اعتبار زمانی ویزا و ... مشخص گردد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در سخنانش بیمه زائران اربعین نیز بیان کرد: با توجه به اینکه اطلاع رسانی در خصوص پذیرش زائران اربعین از اول مرداد ماه آغاز می‌شود، تا آن زمان باید شرایط بیمه زائران نیز معلوم گردد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی