دفتر خدمات مسافرتی و زیارتی نیایش سیر قزوین

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به کربلای معلی، به مناسب ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، بارگاه ملکوتی حضرت سیدالشهداء، سیاهپوش شد.

پارچه‌های عزا با مضامینی چون السلام علیک یا فاطمه الزهراء دور تا دور حرم نصب شده است و مردم کربلا خود را برای برپایی آئین سوکواری دختر پیامبر آماده می‌کنند.

همچنین بارگاه نورانی حضرت عباس (س)، بین الحرمین، تل زینبیه و سایر اماکن زیارتی و مقدس در کربلای معلی، به نشانه عزا چراغهای سرخ را روشن کرده اند و تمام کربلا رنگ شهادت به خود گرفته است.

در اعتاب مقدسه، بنرهایی درباره جایگاه و مقام حضرت زهرا (س) و نیز بخش هایی از مناجات آن حضرت نصب شده است.

در حرم حضرت عباس در روایتی از پیامبر گرامی اسلام آمده است: «فاطمه پاره تن و نور چشم من است؛ آنچه او را ناراحت کند مرا ناراحت می‌کند و آنچه او را خوشحال کند مرا نیز خوشحال میکند و او اولین شخص از اهل بیت من است که به من ملحق می‌شود».

دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق نیز در تدارک راه اندازی موکب امام رضا و دسته عزاداری در نجف، کربلا و کاظمین در حرم امیرالمومنین، حرم امامحسین و حضرت عباس و حرم جوادین علیهما السلام در ایام شهادت حضرت زهرا (س) است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی