دفتر خدمات مسافرتی و زیارتی نیایش سیر قزوین

عاشقان امام حسین(ع) همه ساله و در ایام مختلف به ویژه اربعین و نیمه شعبان مسیر رسیدن به کربلا را پیاده طی می‌کنند و موکب‌ها و خیمه‌های فراوانی نیز برای پذیرایی از زائران در این مسیر برپا شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به کربلای معلی، همه ساله در ایام مختلف به ویژه اربعین و نیمه شعبان زائران و عشاق این مسیر را پیاده طی می‌کنند و موکب‌ها و خیمه‌های فراوانی در این مسیر برای پذیرایی از زوار و عاشقان امام حسین(ع) در این مسیر برپا شده است. که خود صحنه‌های بسیار زیبایی را در این مسیر خلق می‌کند.

امسال نیز، پرشور تر و غیورمردانه تر، مردمان عراق، قبایل و عشایر مختلف در این مسیرها خیمه و چادر برپا کرده و با تمامی دارایی خود حتی به اندازه قرص نانی و یا با شستن پای زائرین به مردم خدمت می‌کنند و این خدمت را برای خود افتخاری بزرگ می‌دانند.


در طول مسیر علاوه بر موکب‌ها و خیمه‌های کوچک، خیمه‌های بزرگ و درمانگاه‌هایی وجود دارد که برای استراحت و درمان مناسب‌تر هستند.


این مسیر از خروجی شهر نجف تا حرم مطهر حضرت عباس (ع) توسط تیرهای روشنایی، از ۱ تا ۱۴۵۲ نشانه‌گذاری شده است، فواصل این تیرها (میله‌ها) از یکدیگر تقریبا ۵۰ متر است که شاخص بسیار خوبی برای زائران پیاده به شمار می‌رود.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی