دفتر خدمات مسافرتی و زیارتی نیایش سیر قزوین

Imam Husain (sa) Shrine

مدیر کل عتبات سازمان حج وزیارت، زمان نام‌نویسی زائران برای اعزام در اربعین حسینی را ۱۰ آبان ماه اعلام کرد و از مردم خواست برای حضور در این ایام برنامه‌ریزی لازم را از هم‌اکنون انجام دهند.

محسن نظافتی، مدیر کل عتبات سازمان حج وزیارت در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، ‌گفت: پیش ثبت‌نام‌های دوره جدید اعزام زائران ایرانی به عتبات از ۱۰ آبان ماه آغاز می‌شود.

وی افزود: به زودی اطلاعیه پیش ثبت‌نام‌ها از سوی سازمان حج وزیارت اعلام خواهد شد و زائرانی که قصد دارند در محدود زمانی ۱۱ آذر ماه تا ۲۰ اسفند ماه به عتبات اعزام شوند، ‌می‌توانند در این دوره پیش‌ ثبت‌نام‌ها اقدام کنند.

نظافتی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه اربعین حسینی همزمان با دوره جدید اعزام‌ها یکی خواهد شد، از این‌رو زائران که متقاضی حضور در این ایام هستند باید از ۱۰ آبان در این دوره نام نویسی کنند.

وی همچنین از تکمیل شدن ظرفیت نام‌نویسی زائران در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: در حال حاضر کاروان‌های زمینی و هوایی عتبات در دوره زمانی تاسوعا و عاشورای حسینی تکمیل شده است.

مدیر کل عتبات سازمان حج وزیارت تصریح کرد: برخی کاروان‌ها برای دوره زمانی پس از عاشورا همچنان ظرفیت خالی دارند که عزیزان متقاضی می‌توانند از طریق شرکت‌های زیارتی برای ثبت‌نام این دوره زمانی اقدام کنند.

وی همچنین از حضور گسترده و باشکوه زائران ایرانی در ایام عرفه، عیدقربان و عیدغدیر در عتبات عالیات خبر داد و گفت: در این سه مناسبت بیش از ۲۸ هزار زائر ایرانی در عتبات حضور داشتند که خوشبختانه با تدابیر امنیتی صورت گرفته، ‌هیچ مشکلی برای زائران کشورمان رخ نداد.

نظافتی خاطر نشان کرد: هم‌اینک سطح امنیتی زائران ایرانی در کربلا و نجف بسیار خوب است و هیچ مشکلی آن‌ها را تهدید نمی‌کند و تمام تدابیر در این خصوص از سوی نیروهای امنیتی عراق صورت گرفته است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی در خصوص امکان زیارت کاظمین از سوی زائران ایرانی گفت: خوشبختانه در خود شهر کاظمین امنیت خوبی وجود دارد، اما در حال حاضر امنیت مسیر کربلا تا کاظمین از سوی نیروهای امنیتی داخل کشور عراق هنوز تایید نشده است و به محض برطرف شدن این مشکل زائران کشورمان به این شهر مقدس اعزام خواهند شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی