دفتر خدمات مسافرتی و زیارتی نیایش سیر قزوین

سازه اسکلتی بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) حرم مطهر امام علی (ع) که قرار است با مساحت ۶۰ هزار متر مربع ساخته شود تا ۹۵ درصد تکمیل شده است و کارشناسان پیش بینی می‌کنند که این پروژه عظیم تا چهار سال دیگر به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از نجف اشرف، صحن حضرت زهرا (س) حرم مطهر امام علی (ع) که ساخت آن از سال ۸۸ در دستور کار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار گرفت و رسما از سال ۹۰ کلید خورد، قرار است در مساحت بیش از ۶۰ هزار متر مربع تکمیل شود.

یکی از کارشناسان این پروژه عظیم در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: بیش از ۳۰ هزار متر مربع صحن حضرت زهرا (س) بخش زیارتی و بقیه آن غیرزیارتی و فضاهای جانبی است که در قسمت غیر‌زیارتی صحن، کتابخانه، واحدهای خدماتی، پارکینگ، موزه و مضیف پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه با ساخت صحن حضرت زهرا (س) فضای موجود حرم مطهر امیرمؤمنان امام علی (ع) به ۱۰ برابر افزایش می‌یابد، از تکمیل ۹۵ درصدی سازه اسکلتی بخش زیارتی صحن مطهر خبر داد و پیش بینی کرد که در صورت فراهم بودن امکانات لازم، تا چهار سال دیگر پروژه به پایان برسد.

یکی دیگر از مهندسان پروژه ساخت صحن حضرت زهرا (س) می‌گوید: خیابان صافی صفا شمع کوبی شده و قرار است به صورت زیرگذر آماده و به بهره برداری برسد که در این صورت در آینده این خیابان بسته شده و دیگر عبور وسایل نقلیه در محدوده مقام حضرت زین العابدین (ع) امکان پذیر نخواهد بود.

این گزارش می افزاید، در بخش میانی صحن حضرت زهرا (س) به سمت صافی صفا، دو گلدسته در حال احداث است که از حرم مطهر امام علی (ع) تا این گلدسته‌ها بخش زیارتی است و پشت گلدسته‌ها به سمت مقام حضرت زین العابدین (ع) در سمت راست موزه و در سمت چپ کتابخانه ساخته می‌شود.


تصاویر+=



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی