دفتر خدمات مسافرتی و زیارتی نیایش سیر قزوین


درصورت تامین امنیت زائران اعزام زائران به سوریه از سر گرفته می شود

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: درصورت تامین امنیت زائران اعزام زائران به سوریه از سر گرفته می شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت مهندس سعید اوحدی روز گذشته(دوشنبه) در حاشیه مراسم دیدار با هیئت سوری گفت: در تفاهم نامه ای که پنج ماه پیش در سوریه امضا کردیم قرار شد پیوستی درخصوص برقراری امنیت زائران به آن اضافه و در تهران بررسی شود. 


وی با اشاره به امنیت رو به پیشرفت سوریه ادامه داد: شاهد تحولات میدانی و پیروزی های ارتش سوریه و جبهه مقاومت دربرابر داعش و گروهک های تکفیری و صهیونیستی هستیم ، همین پیروزی ها امید جدی را بوجود آورده که سفر هیات سوری را جدی بگیریم و اراده ما برای برنامه ریزی سفر زائران به سوریه جدی است .

اوحدی با بیان اینکه امنیت زائران ایرانی از اولویتهاست و این امر برعهده دولت سوریه است ادامه داد: طی صحبت هایی که امروز و فردا در جلسه کارگروهی انجام می شود موضوع پیوست امنیت بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ممکن است فردا وزیر گردشگری سوریه نیز به این کارگروه در تهران بپیوندد ادامه داد: پیش از جنگ یک میلیون زائر ایرانی به سوریه سفر می کردند که مسائل فنی مثل عوارض فرودگاهی و اقامت هم در این تفاهم نامه علاوه بر مسله امنیت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه پس از بررسی پیوست امنیتی اعزام به سوریه، این پیوست به دستگاه های نظارتی ارسال خواهد شد که در صورت توافق اعزام زائر را آغاز خواهیم کرد افزود: همانطور که امنیت زائران در عراق مدیریت شده است در صورت تصویب نهایی این پیوست به تفاهم نامه گردشگری با سوریه ، اعزام ها به این کشور اغاز خواهد شد.

اوحدی گفت: همچنین برای اعزام 900 هزار زائر به عراق در سال آینده نیز برنامه ریزی کرده ایم .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی