دفتر خدمات مسافرتی و زیارتی نیایش سیر قزوین

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: اگر حاصل زیارت ائمه اطهار (علیه السلام) در رفتار، گفتار و اعمال تأثیرگذار باشد، زائر به سمت سبک زندگی اسلامی حرکت خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق امروز در گردهمایی دانشگاهیان زائر عتبات عالیات در کربلا اظهار داشت: زیارت مقبول درگاه احدیت باید در سه مرحله گفتار، اندیشه و رفتار انسان تجلی یابد.


وی با تأکید بر این‌که خروجی زیارت باید منجر به حیات طیبه زائر شود، خاطرنشان کرد: اگر زیارت به معنای واقعی کلمه به قصد قرب الهی باشد، موجب تحول روحی و روانی زائر می‌شود، آنگاه شاهد تجلی زندگی سعادتمند فرد در دنیا و آخرت خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی ادامه داد: خروجی سفر به عتبات عالیات یافتن سبک زندگی علوی است، در مقابل این نوع زندگی معنوی و خداپسند، سبک زندگی اموی قرار دارد که همان سبک زندگی غربی است، اگر حاصل زیارت ائمه اطهار (علیه السلام) در رفتار، گفتار و اعمال زائر تأثیرگذار باشد، به سمت سبک زندگی اسلامی حرکت خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دائم الذکر بودن زائر را یکی از مقدمات راه یافتن به حیات طیبه دانست و گفت: ذکر در سه نوع لفظی، قلبی و عملی ظهور پیدا می کند، بدین صورت که اگر ذکر از زبان به قلب انسان نفوذ کند، تأثیر آن در رفتار و اعمال انسان نیز بروز خواهد کرد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به آیه‌ای از کلام الله مجید، اعراض از ذکر الهی را موجب زندگی نامطلوب عنوان کرد و اظهار داشت: در مقابل زندگی پاک و طیب، نوعی زندگی آلوده و بی هدف و بی معنا وجود دارد که انسان را در تنگای عالم ماده و ظلمت آن قرار می دهد و خداوند از ما خواسته تا حیات طیبه را که از گفتار، رفتار و اعمال نیک سرچشمه می گیرد، کسب کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی