دفتر خدمات مسافرتی و زیارتی نیایش سیر قزوین

۰۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۲۴

چیستی پیام ولادت امام علی در کعـبه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد سه شنبه شب در مراسم دعای توسل در مسجد مقدس جمکران با تبریک ولادت حضرت امام علی(ع) اظهار داشت: هیچ پیامبر، امام و شخصیتی جز امام علی(ع) در داخل کعبه به دنیا نیامده و در محراب عبادت و سجده به شهادت نرسیده است.



استاد حوزه علمیه ابراز کرد: ولادت امام علی(ع) در داخل کعبه بیانگر این است که این شخصیت، یک شخصیت بسیار بزرگ است که همه انبیای الهی محو جمال ایشان هستند؛ مادر ایشان به مدت سه روز در کعبه، میهمان خداوند متعال بوده است.

وی ادامه داد: فاطمه بنت اسد(س) زمانی که در طواف کعبه بود، آثار وضع حمل بر وی عارض شد و از خداوند متعال خواست تا درد را بر ایشان آسان گرداند؛ خداوند متعال به ایشان فرمودند که به خانه کعبه وارد شو؛ به امر خداوند متعال دیوار کعبه شکافته شد و دیگر تا سه روز هیچ کس نمی‏توانست به کعبه وارد شود.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: پیام ولادت امیرمؤمنان(ع) در کعبه نشان دهنده این مطلب است که امام علی(ع) ذوب در خداوند متعال است و این حدیث از پیامبر اکرم(ص) بیان شده است؛ امیرمؤمنان(ع) آیینه تمام نمای خداوند متعال است.

وی افزود: افرادی که به اماکن مقدس می‏روند، برای دیدن سنگ و بارگاه به این مکان‏های مقدس نمی‏روند، بلکه برای زیارت صاحب خانه این اقدام را انجام می‏دهند؛ مرقد و بارگاه یک بهانه برای زیارت صاحب آن بارگاه مقدس است.

حجت الاسلام فرحزاد اظهار داشت: خداوند متعال که جسم و زمان و مکان ندارد و از هر تصوری بیرون است، خود را در شخصیت امام علی(ع) به عالم نشان داده است؛ آن کسی که خانه کعبه را حفظ کرده و بت پرستی را ریشه کن می‏کند، امام علی(ع) است.

وی تأکید کرد: امام علی(ع) در تمامی جنگ‏ها در کنار پیامبر اسلام(ص) با کفار جنگیدند؛ پس از فتح مکه نیز پا بر شانه پیامبر اکرم(ص) گذاشتند و بت‏ها را در هم شکستند؛ جز امام علی(ع) چه کسی حق دارد پا بر روی شانه پیامبر اکرم(ص) که اول شخص عالم است قرار دهد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: خانه کعبه قبله بدن مسلمانان است و امیرمؤمنان(ع) کعبه روح و قلب شیعیان است؛ کامل شدن حج به این است که مردم امام خود را پیدا کنند و شناخت و محبت امام علی(ع) از اوجب واجبات است.

وی در پایان تأکید کرد: هر کس که عاشق امام علی(ع) باشد، عاشق خدا بوده و کسی که نسبت به ایشان محبت نداشته باشد، به خداوند متعال هم کافر است؛ جرج جرداق مسیحی می‏گوید که رمز ولادت امام علی(ع) در کعبه این است که کعبه محور توحید است و اسوه، الگو، مقتدا و امام ما شیعیان، امام علی(ع) است.

نظرات  (۱)

مرسی عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی